Datenschutzerklärung

*See Malay Translation below*

Datenschutzerklärung von ClassPass

Stand: 26. Juli 2024

ClassPass respektiert Ihr Recht auf Privatsphäre. Diese Datenschutzerklärung erläutert, wer wir sind, wie wir und unsere Konzerngesellschaften (siehe unten) personenbezogene Daten über Sie erfassen, weitergeben und verwenden und wie Sie Ihre Datenschutzrechte ausüben können.

Diese Datenschutzerklärung gilt für unsere Website classpass.com und unsere mobilen Anwendungen (zusammen „ Website “) sowie für andere Dienste, die wir von Zeit zu Zeit anbieten können. Wenn Sie Fragen oder Bedenken bezüglich der Verwendung Ihrer personenbezogenen Daten haben, lesen Sie bitte den Abschnitt „ Kontaktmöglichkeiten “ weiter unten.

Die Website ist nicht für Personen unter 18 Jahren bestimmt oder an diese gerichtet, und wir werden nicht wissentlich Daten von Personen unter 18 Jahren erfassen. Um uns durch die Registrierung oder auf andere Weise auf der Website Daten zur Verfügung zu stellen, müssen Sie 18 Jahre oder älter sein.

Einwohner bestimmter Länder und US-Bundesstaaten, einschließlich Kalifornien, sollten sich unbedingt mit den zusätzlichen Datenschutzhinweisen im unten stehenden Abschnitt „ Besondere Bedingungen “ vertraut machen.

1. Was ist das Leistungsangebot von ClassPass?

ClassPass ermöglicht es Verbrauchern („ ClassPass-Benutzer “), eine breite Palette von Fitness-, Freizeit- und Wellnesskursen, Dienstleistungen oder Produkten zu finden, zu buchen und zu besuchen, die von Sport- und Fitnessstudios, Trainern, Veranstaltungsorten oder anderen Dritten („ Partner “) über unsere Plattform angeboten und durchgeführt werden. Die Unternehmen der ClassPass-Gruppe sind weltweit tätig und schließen Mindbody, Inc. ein (zusammen die „ Konzerngesellschaften “). Die Datenschutzbestimmungen von Mindbody, Inc. finden Sie hier.

2. Welche personenbezogenen Daten werden von ClassPass erfasst?

Wir erfassen oder erhalten personenbezogene Daten auf verschiedene Weise. Oft entscheiden Sie selbst, welche Daten Sie bereitstellen, aber manchmal benötigen wir bestimmte Daten, damit Sie die Website und die Dienste, auf die Sie über die Website zugreifen, nutzen können und damit wir Ihnen diese bereitstellen können.

Personenbezogene Daten, die Sie uns zur Verfügung stellen.

Es gibt eine Vielzahl von Möglichkeiten, wie Sie uns personenbezogene Daten zur Verfügung stellen können:

  • Kontoerstellung. Um ein ClassPass-Benutzerkonto zu erstellen, müssen Sie Daten wie Ihren Namen, Ihre E-Mail-Adresse, Ihre Telefonnummer, den Ort der Anmeldung und ein Passwort angeben. Wenn Sie einen Kauf tätigen oder sich für eine Mitgliedschaft anmelden, müssen Sie Zahlungs- und Rechnungsinformationen angeben. Sie haben die Möglichkeit, weitere Daten zu Ihrem Konto hinzuzufügen, z. B. Geburtsdatum, Geschlecht, Foto und Adresse. Wenn Sie ein ClassPass-Partner sind, fragen wir Sie nach Ihrem Namen, Ihrer Adresse, Ihrer Telefonnummer, Ihrer E-Mail-Adresse, Ihren Kreditkartendaten, Ihrer Steuernummer und Informationen über Ihr Unternehmen, einschließlich der Namen der Trainer und Personen, die Ihre Kurse und Dienstleistungen anbieten, sowie der E-Mail-Adressen der autorisierten Personen auf Ihrem Konto. Wir verarbeiten und speichern auch Zahlungsinformationen, wie z. B. die Kaufhistorie und Rechnungsinformationen.
  • Posten und Uploaden. Wir erfassen personenbezogene Daten von Ihnen, wenn Sie diese auf unserer Website bereitstellen, posten oder hochladen, z. B. wenn Sie auf eine Umfrage antworten oder eine Bewertung oder Rezension zu einem Kurs abgeben.
  • Kommunikationsdaten. Wir können Ihnen Nachrichten über unsere Dienstleistungen und Produkte und die unserer Konzernunternehmen oder im Namen von Partnern oder ClassPass-Nutzern oder auf deren Veranlassung hin senden. Beispielsweise können wir es Partnern ermöglichen, Text- oder In-App-Nachrichten an ClassPass-Benutzer über unsere Website über eine bevorstehende Reservierung zu senden. ClassPass erhält Daten bei derartigen Anrufen, Textnachrichten oder anderen Mitteilungen, einschließlich Datum und Uhrzeit der Mitteilung und deren Inhalt.
  • Trainer-Daten. ClassPass-Partner können Daten über Trainer und andere Personen, die in ihren Unternehmen arbeiten, bereitstellen. ClassPass-Partner sind dafür verantwortlich, Trainer und andere Personen darüber zu informieren, dass ihre Daten an ClassPass weitergegeben werden, z. B. durch Bereitstellung eines Links zu dieser Datenschutzerklärung. Stellen Sie uns keine Daten von anderen Personen zur Verfügung, es sei denn, Sie haben alle erforderlichen und anwendbaren Genehmigungen oder Zustimmungen der anderen Person eingeholt, damit wir deren Daten erhalten und verwenden dürfen.
  • Daten zu Dritten. Wenn Sie ein ClassPass-Benutzer sind, sollten Sie uns keine Daten über eine dritte Person zur Verfügung stellen, es sei denn, Sie haben alle erforderlichen und anwendbaren Genehmigungen oder Zustimmungen der anderen Person eingeholt, damit wir deren Daten erhalten und verwenden dürfen, z. B. für Notfallkontakte oder Empfehlungszwecke.

Personenbezogene Daten, die automatisch durch Ihre Nutzung der Website gesammelt werden.

  • Wir protokollieren Nutzungsdaten, wenn Sie unsere Website besuchen oder anderweitig nutzen, z. B. wenn Sie Inhalte oder Werbung (auf oder außerhalb unserer Website) ansehen oder anklicken, eine Suche durchführen, browsen, eine Reservierung planen und eine unserer mobilen Anwendungen installieren oder aktualisieren. Zu den von uns automatisch erfassten Daten gehören insbesondere Informationen wie die Internetprotokoll-Adresse, der Gerätetyp, eindeutige Geräteidentifikationsnummern, der Browsertyp, der allgemeine geografische Standort (z. B. Land oder Stadt), die Sprache und Marketingeinstellungen sowie andere technische Informationen. Wir können auch Daten darüber sammeln, wie Ihr Gerät mit unserer Website interagiert hat, einschließlich der aufgerufenen Seiten und angeklickten Links.
  • Wir können auch genaue Standortdaten Ihres Mobilgeräts erfassen, wenn wenn Sie über die Einstellungen Ihres Geräts zugestimmt haben, dass wir diese Daten erhalten dürfen. Wir können diese Daten verwenden, um unsere Dienste anzubieten, zu bewerben und zu verbessern (z. B. indem wir Ihnen Kurse in der Nähe Ihres Standorts anzeigen), und aus damit zusammenhängenden Gründen, wie z. B. zur Betrugsprävention und zu Sicherheitszwecken. Bitte beachten Sie, dass bestimmte Funktionen der mobilen Anwendung möglicherweise nicht funktionieren, wenn Sie der Übermittlung Ihrer Standortdaten nicht zustimmen.

Personenbezogene Daten, die aus anderen Quellen erfasst werden.

  • Wir können personenbezogene Daten über Sie aus anderen Quellen erhalten, z. B. aus öffentlichen Datenbanken, von strategischen und gemeinsamen Marketingpartnern, von Social-Media-Seiten und -Plattformen, von Personen, mit denen Sie befreundet oder anderweitig auf Social-Media-Plattformen verbunden sind, von unseren Konzerngesellschaften sowie von anderen Dritten. Sofern möglich, können Sie sich beispielsweise dafür entscheiden, die Daten Ihres ClassPass-Benutzerkontos mit einem Drittanbieter-Netzwerk, wie Facebook, zu synchronisieren. Wenn Sie dies tun, erhalten wir einige Ihrer Facebook-Kontoinformationen. Welche Informationen wir genau erhalten, hängt von Ihren Einstellungen im Netzwerk des Drittanbieters ab. In der Regel erhalten wir jedoch Ihre grundlegenden öffentlichen Profilinformationen wie Ihren Benutzernamen, Ihre E-Mail-Adresse, Ihr Alter, Ihr Geschlecht, Ihre gewählte Sprache, Ihr Land, Ihre Freundesliste und andere öffentlich einsehbare Informationen.
  • Wie bereits erwähnt, können wir, wenn Sie ein Trainer oder eine andere Person sind, die in einer Einrichtung eines unserer Partner arbeitet, Ihre personenbezogenen Daten von diesem Partner erhalten.

Von Partnern erfasste personenbezogene Daten von ClassPass-Benutzern.

Unsere Partner können sich dafür entscheiden, uns Feedback über die Nutzung ihrer Einrichtungen oder Dienstleistungen durch ClassPass-Benutzer übermitteln.

3. Wie verwendet ClassPass die erfassten personenbezogenen Daten?

ClassPass verwendet die erfassten personenbezogenen Daten für unterschiedliche Zwecke:

  • Website: Für den Betrieb und die Pflege unserer Website und der über unsere Website angebotenen Produkte und Dienstleistungen. Zum Beispiel verwenden wir die personenbezogenen Daten der Benutzer von ClassPass, um ihre Reservierungs- und Kaufanfragen zu erfüllen, darunter auch die Verarbeitung von Zahlungen und Erhebung von Gebühren für verspätete Absagen/Nichterscheinen, und um ihre Erfahrungen auf unserer Website anzupassen, beispielsweise durch das Abstimmen der Inhalte oder der Erlebnisse, die wir ihnen zeigen, sowie für die in unseren Nutzungsbedingungen genannten Zwecke. Wir verwenden personenbezogene Daten über Trainer, die von Partnern zur Verfügung gestellt werden, um sie gemeinsam mit den auf unserer Website aufgeführten Kursplänen, einschließlich Bewertungen, anzuzeigen.
  • Kommunikation: Um Sie per E-Mail, Telefon, Post, Mitteilungen und Push-Benachrichtigungen, die auf unseren Websites oder Apps veröffentlicht werden, und auf andere Weise zu kontaktieren. Wir senden Ihnen Nachrichten über die Verfügbarkeit unserer Website, sowie zu Sicherheit, Kundenbetreuung oder anderen servicebezogenen Themen. Wir senden gemäß Ihren Kommunikationseinstellungen auch Nachrichten über die Website sowie Aktualisierungen, Erinnerungen und Werbenachrichten. Wir können Ihnen auch Nachrichten über eine gebuchte Reservierung senden, die von einem Partner oder ClassPass-Benutzer in dessen Namen initiiert wurden. Sie können Ihre Kommunikationseinstellungen jederzeit ändern. Bitte beachten Sie, dass Sie den Erhalt von Servicenachrichten von uns, einschließlich Sicherheits- und Rechtshinweisen, nicht ablehnen können. Bitte beachten Sie, dass wir Sie bei Telefongesprächen, die wir mit Partnern und anderen Dritten über Zoom führen, fragen können, ob Sie zusätzliche Informationen per SMS erhalten möchten. Wenn Sie zustimmen, werden die Telefonnummer und die Zustimmung, die Sie als Antwort abgeben, nicht an Dritte oder Affiliates zu Marketing- oder Werbezwecken verkauft oder weitergegeben.
  • Kundenbetreuung: In Verbindung mit Kundendienstanfragen und -angelegenheiten, z. B. zur Prüfung, Beantwortung und Lösung von Beschwerden und Dienstleistungsproblemen.
  • Sozial: Bereitstellung von Funktionen, die es ClassPass-Benutzern ermöglichen, sich mit anderen ClassPass-Benutzern zu verbinden und von ihnen gefunden zu werden.
  • Marketing: Für unsere Marketingzwecke und die unserer Konzerngesellschaften, z. B. um unsere Marketingstrategien zu entwickeln, um Ihnen Marketingmitteilungen per E-Mail, SMS und Telefon zu senden, um Sie über Websites und Apps von Drittanbietern gezielt mit digitalem Marketing anzusprechen und um Preisausschreiben, Verlosungen oder andere Werbeaktionen anzubieten und damit verbundene Preise oder Rabatte zu gewähren. Sie haben die Möglichkeit, für die von uns an Sie gesendeten Werbematerialien Optionen zu wählen, wie im Abschnitt „ Ihre Datenschutzrechte “ weiter unten beschrieben und für Einwohner bestimmter Länder und US-Bundesstaaten, einschließlich Kalifornien, in unserem zusätzlichen Datenschutzhinweis im Abschnitt „ Besondere Bedingungen “ weiter unten aufgeführt.
  • Forschung und Entwicklung: Zu Forschungs-, Analyse-, Aufzeichnungs- und Berichtszwecken; zur Entwicklung und Erprobung neuer Produkte, Funktionen und Ideen; um mehr über unseren Kundenstamm und unsere Website zu erfahren und um unsere Website, Produkte und Dienstleistungen weiterzuentwickeln und zu verbessern.
  • Sicherheit und Überprüfungen und Berechtigungen: Zur Aufrechterhaltung der Sicherheit unserer Website, einschließlich der Überprüfung Ihrer Identität, zur Untersuchung oder Verhinderung von möglichem Betrug oder anderen Verstößen gegen unsere Nutzungsbedingungen oder diese Datenschutzerklärung und/oder in Verbindung mit möglichen Versuchen, ClassPass-Benutzern, Website-Besuchern, Partnern oder anderen Dritten zu schaden, sowie zur Bestätigung Ihrer Berechtigung für von Zeit zu Zeit durchgeführte Werbeaktionen, wie z. B. kostenlose Testversionen.
  • Geschäftlicher und betrieblicher Support: Zur Prüfung und Umsetzung von Fusionen, Übernahmen, Umstrukturierungen, Insolvenzen und anderen Geschäftstransaktionen, wie z. B. Finanzierungen, sowie zur Verwaltung unserer Geschäfts-, Buchhaltungs-, Prüfungs-, Compliance-, Buchführungs- und Rechtsfunktionen.
  • Sonstiges: Für jeden anderen Zweck, der zum Zeitpunkt der Datenerfassung angegeben wird, oder anderweitig mit Ihrer Zustimmung.

4. Mit wem teilt ClassPass meine personenbezogenen Daten?

Wir können Ihre personenbezogenen Daten an die folgenden Kategorien von Empfängern oder unter den folgenden Umständen weitergeben:

  • An Anbieter und Partner, die Datenverarbeitungsdienste und andere Dienstleistungen für uns erbringen (z. B. zur Unterstützung der Veröffentlichung und der Bereitstellung von Funktionen auf unserer Website oder zur Verbesserung der Sicherheit unserer Website, Kartenzahlungsabwickler, Anbieter von Kundenbetreuung, Hosting-Anbieter, Anbieter von Kursplänen, Marktforschung und Marketing), oder die anderweitig personenbezogene Daten für Zwecke verarbeiten, die in dieser Datenschutzerklärung beschrieben sind oder Ihnen mitgeteilt werden, wenn wir Ihre personenbezogenen Daten erfassen;
  • An unsere Konzerngesellschaften, damit diese die Website und ihre eigenen Dienstleistungen und Produkte bereitstellen, entwickeln, verbessern und analysieren können, sowie für die eigenen internen und Marketingzwecke unserer Konzerngesellschaften, einschließlich der Versendung von Marketingmitteilungen per E-Mail, SMS und Telefon an Sie und für gezieltes digitales Marketing für ihre Dienstleistungen und Produkte;
  • An jeden Partner, der einen Kurs, eine Aktivität oder eine Erfahrung anbietet, die Sie über unsere Website als ClassPass-Benutzer buchen oder nutzen, sowie an deren Drittanbieter, damit diese die entsprechende Buchung oder Aktivität bearbeiten und Ihnen Kurse und Dienstleistungen zur Verfügung stellen können;
  • Ihr Name, Ihr Foto und andere Informationen, die mit Ihrem ClassPass-Benutzerkonto verbunden sind, sind für andere ClassPass-Benutzer sichtbar, so dass sie auf ClassPass nach Ihnen suchen und sich mit Ihnen verbinden können. Sie können verhindern, dass andere ClassPass-Benutzer nach Ihnen suchen können, indem Sie in Ihren Kontoeinstellungen über die Registerkarte „Datenschutz“ Ihre Präferenzen anpassen;
  • Wenn Sie Ihr ClassPass-Benutzerkonto mit einem Netzwerk eines Drittanbieters, z. B. Facebook, synchronisieren oder uns Ihre Kontakte, z. B. die auf Ihrem mobilen Gerät gespeicherten, zur Verfügung stellen, können Sie sehen, welche Ihrer Kontakte ClassPass verwenden. Wenn diese Kontakte ClassPass-Mitglieder sind, können diese ebenfalls sehen, dass Sie ClassPass nutzen;
  • Wenn Sie eine Freundschaftsanfrage eines anderen ClassPass-Benutzers annehmen, kann dieser ClassPass-Benutzer zusätzlich zu Ihrem Namen, Ihrem Foto und anderen mit Ihrem Konto verbundenen Daten auch Ihre vergangenen und gebuchten Kurse, Ihre Leistungsabzeichen, Ihre Lieblingsstudios, Ihre Freunde und andere Profilinformationen (zusammen „ Profilinformationen “) sehen. Wir können Ihre Profilinformationen neben oder in Verbindung mit Werbung, Angeboten und anderen Nachrichten an Ihre ClassPass-Freunde verwenden, kommunizieren und anzeigen, z. B. indem wir eine E-Mail an einen Ihrer ClassPass-Freunde senden, um ihm vorzuschlagen, mit Ihnen gemeinsam einen Kurs zu besuchen. Wenn Sie verhindern möchten, dass Ihre Profilinformationen auf diese Weise an Ihre ClassPass-Freunde weitergegeben werden, können Sie dies über die Registerkarte „Datenschutz“ in Ihren Kontoeinstellungen tun;
  • An jeden, der den öffentlichen Bereich unserer Website besucht, auch über die Listen von Veranstaltungsorten und Kursplänen, öffentliche Profile, Rezensionen oder Kursbewertungen. Als ClassPass-Benutzer sollten Sie sich bewusst sein, dass alle Inhalte oder Daten, die Sie in öffentlichen Bereichen unserer Website offenlegen, von anderen Benutzern, der Öffentlichkeit und anderen Websites (einschließlich Suchmaschinen) gelesen, erfasst und verwendet werden können;
  • An zuständige Strafverfolgungsbehörden, Aufsichtsbehörden, Regierungsstellen, Gerichte oder andere Dritte, wenn wir der Meinung sind, dass die Offenlegung aufgrund geltender Gesetze oder Vorschriften erforderlich ist, um unsere gesetzlichen Rechte auszuüben, zu begründen oder zu verteidigen oder um Ihre wesentlichen Interessen oder die einer anderen Person zu schützen;
  • In Verbindung mit einer tatsächlichen oder potenziellen Fusion, einem Verkauf, einer Übernahme, einer Investition, einer Abtretung, einer Umstrukturierung, einem Joint Venture oder einer Übertragung des gesamten oder eines Teils des Geschäfts, der Vermögenswerte oder der verbundenen Unternehmen von ClassPass oder Konzerngesellschaften, einschließlich eines eventuellen Konkursantrags von ClassPass oder eines damit zusammenhängenden Verfahrens, vorausgesetzt, wir informieren den betreffenden Dritten darüber, dass er Ihre personenbezogenen Daten nur für die in dieser Datenschutzerklärung genannten Zwecke verwenden darf;
  • An Ihren Programmadministrator (z. B. Ihren Arbeitgeber oder eine ähnliche Instanz), wenn Sie an Unternehmenslösungen oder dem ClassPass Corporate Program teilnehmen; und
  • An jede andere Person mit Ihrer Zustimmung zur Weitergabe oder anderweitig in Übereinstimmung mit geltendem Recht.

5. Wie schützt ClassPass meine personenbezogenen Daten?

Wir setzen Sicherheitsmaßnahmen und -praktiken ein, um die von uns erfassten und verarbeiteten personenbezogenen Daten zu schützen. Wir überwachen unsere Systeme auf mögliche Schwachstellen und Angriffe. Wir können jedoch keine 100%ige Sicherheit der von Ihnen an uns übermittelten Daten garantieren.

6. Internationale Datenübermittlung

Ihre personenbezogenen Daten können in andere Länder als das Land, in dem Sie ansässig sind, übertragen und dort verarbeitet werden, einschließlich außerhalb des EWR, des Vereinigten Königreichs, der Schweiz, Japans und Kanadas (einschließlich Quebec). In diesen Ländern gelten möglicherweise andere Datenschutzgesetze als in Ihrem Land (und in manchen Fällen sind sie weniger streng). Die Server unserer Website befinden sich in den Vereinigten Staaten, und unsere Konzerngesellschaften sowie Drittanbieter und Partner sind weltweit tätig. Das bedeutet, dass wir Ihre personenbezogenen Daten, wenn wir sie erfassen, in jedem dieser Länder verarbeiten können.

Manche Länder erkennen die Datenschutzgesetze anderer Länder als ein angemessenes Datenschutzniveau gemäß den lokalen Standards an. So werden beispielsweise einige Nicht-EWR-Länder von der Europäischen Kommission als Länder anerkannt, die ein angemessenes Datenschutzniveau gemäß den EWR-Standards bieten (die vollständige Liste dieser Länder finden Sie unter https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/rules-international-data-transfers_en).

Wo dies jedoch nicht der Fall ist, ergreifen wir in Übereinstimmung mit den geltenden Gesetzen angemessene Sicherheitsmaßnahmen, um zu gewährleisten, dass Ihre personenbezogenen Daten gemäß dieser Datenschutzerklärung geschützt bleiben. Dazu gehört die Umsetzung von Standardvertragsklauseln (wie die EU-Standardvertragsklauseln und das UK International Data Transfer Addendum), die von den Konzerngesellschaften und den Dienstleistern verlangen, personenbezogene Daten, die sie verarbeiten und die aus dem EWR, dem Vereinigten Königreich oder anderen Ländern mit vergleichbaren Gesetzen stammen, gemäß den lokalen Datenschutzgesetzen zu schützen. Ein Exemplar unserer Standardvertragsklauseln, falls zutreffend, und Informationen über andere ähnliche angemessene Sicherheitsmaßnahmen, die wir in Bezug auf internationale Datenübertragungen ergreifen, können auf Anfrage zur Verfügung gestellt werden (siehe Kontaktaufnahme ).

7. Aufbewahrung von Daten

Wir speichern personenbezogene Daten, die wir von Ihnen erheben, wenn dies aus berechtigten geschäftlichen Gründen erforderlich ist (z. B. um eine von Ihnen angeforderte Dienstleistung zu erbringen oder um geltende rechtliche, steuerliche oder buchhalterische Anforderungen zu erfüllen).Wenn wir keine weitere legitime geschäftliche Notwendigkeit mehr haben, Ihre personenbezogenen Daten zu verarbeiten, werden wir sie entweder löschen oder anonymisieren, oder, falls dies nicht möglich ist (z. B. weil Ihre personenbezogenen Daten in Sicherungsarchiven gespeichert wurden), werden wir Ihre personenbezogenen Daten sicher aufbewahren und von jeder weiteren Verarbeitung isolieren, bis eine Löschung möglich ist.

8. Ihre Datenschutzrechte

Soweit im geltenden Gesetz vorgesehen, können Sie die folgenden Datenschutzrechte geltend machen:

  • Sie haben das Recht, den Erhalt von Direktmarketing-Mitteilungen, die wir Ihnen senden, jederzeit abzulehnen. Um den Erhalt von Marketing-E-Mails abzulehnen, klicken Sie in den Marketing-E-Mails, die wir Ihnen senden, auf den Link „ Abmelden “ oder „ Opt-out “. Um den Erhalt von SMS-Nachrichten von uns abzulehnen, können Sie auf alle SMS-Nachrichten mit STOP antworten. Um sich von anderen Formen des Marketings (wie per Post, Telefon oder gezieltes digitales Marketing) abzumelden, setzen Sie sich bitte mit uns in Verbindung, wie im Abschnitt „ Kontaktaufnahme “ unten beschrieben.
  • Sie können Ihre personenbezogenen Daten korrigieren oder ändern, indem Sie Ihr Profil auf der Website bearbeiten oder sich mit uns in Verbindung setzen, wie im Abschnitt „ Kontaktaufnahme “ unten beschrieben.
  • Sie können Ihre personenbezogenen Daten löschen, indem Sie sich mit uns in Verbindung setzen, wie im Abschnitt „ Kontaktaufnahme “ unten beschrieben.
  • Sie können der Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten widersprechen, uns auffordern, die Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten einzuschränken, auf die über Sie gespeicherten personenbezogenen Daten zuzugreifen oder die Übertragbarkeit Ihrer personenbezogenen Daten beantragen, indem Sie sich mit uns in Verbindung setzen, wie im Abschnitt „ Kontaktaufnahme “ unten beschrieben.
  • Wenn wir Ihre personenbezogenen Daten mit Ihrer Einwilligung erfasst und verarbeitet haben, können Sie diese Einwilligung jederzeit widerrufen. Der Widerruf Ihrer Einwilligung hat keinen Einfluss auf die Rechtmäßigkeit der Verarbeitung, die wir vor Ihrem Widerruf durchgeführt haben, und auch nicht auf die Verarbeitung Ihrer personenbezogenen Daten, die auf der Grundlage anderer rechtmäßiger Verarbeitungsgründe als der Einwilligung erfolgt (falls zutreffend). Sie können Ihre Einwilligung widerrufen, indem Sie sich mit uns in Verbindung setzen, wie im Abschnitt „ Kontaktaufnahme “ unten beschrieben.

Einwohner bestimmter Länder und US-Bundesstaaten haben zusätzliche Rechte in Bezug auf personenbezogene Daten, die von Unternehmen erfasst werden, und sollten alle zusätzlichen Datenschutzhinweise lesen, die im Abschnitt „ Besondere Bedingungen “ unten aufgeführt sind.

Wenn Sie Fragen zu Ihren Rechten gemäß dieser Datenschutzerklärung haben, können Sie sich mit uns in Verbindung setzen, wie im Abschnitt „ Kontaktaufnahme “ unten beschrieben.

9. Websites Dritter

Unsere Website kann Links zu Websites oder mobilen Anwendungen von Drittanbietern enthalten, einschließlich Social-Sharing-Funktionen und andere damit verbundene Tools. Bitte beachten Sie, dass ClassPass keine Kontrolle über diese verlinkten Websites oder Apps hat und dass diese Datenschutzerklärung nicht für Daten gilt, die Sie an den Eigentümer dieser Websites oder Apps weitergeben. Wir empfehlen Ihnen, die Datenschutzerklärungen der von Ihnen besuchten Websites oder Apps Dritter zu lesen, bevor Sie dort Daten zur Verfügung stellen.

10. Aktualisierungen dieser Datenschutzerklärung

Durch die Nutzung unserer Website erklären Sie sich mit dieser Datenschutzerklärung einverstanden. Wir können diese Datenschutzerklärung gelegentlich aktualisieren. Alle von uns vorgenommenen Änderungen werden mit der Veröffentlichung einer geänderten Version der Datenschutzerklärung auf classpass.com wirksam. Sollten wir wesentliche Änderungen an der Datenschutzerklärung vornehmen, ergreifen wir geeignete Maßnahmen, um Sie entsprechend der Tragweite der von uns vorgenommenen Änderungen und in Übereinstimmung mit dem geltenden Recht zu informieren. Nutzen Sie unsere Produkte und Dienstleistungen nach einer Mitteilung über derartige Änderungen weiterhin, bedeutet dies, dass Sie diese Änderungen akzeptiert haben. Ihre fortgesetzte Nutzung dieser Website nach einer Benachrichtigung über solche Änderungen bedeutet Ihr Einverständnis mit dieser Datenschutzerklärung und allen Aktualisierungen. Sollten Sie mit den Änderungen nicht einverstanden sein, müssen Sie die Nutzung unserer Produkte und Dienstleistungen einstellen, sofern zutreffend. Es ist Ihre Pflicht, sicherzustellen, dass Sie die neueste Version der Datenschutzerklärung lesen, verstehen und ihr zustimmen. Die Legende „ Letzte Aktualisierung “ am Anfang der Datenschutzerklärung zeigt an, wann sie zuletzt aktualisiert wurde.

11. How to Contact Us

If you have any questions or concerns about our use of your personal information, please contact us as follows:

  • If you are a ClassPass User, you may contact us here.
  • If you are a ClassPass Partner, you may contact us within the Partner Dashboard.

Alternatively, you may reach us at the following address:

ATTN: Legal Department - Privacy Policy Questions
ClassPass International Holdings LLC
651 Tank Farm Road
San Luis Obispo, CA 93401

12. Special Terms (Malaysia)

In accordance with the requirements of applicable data protection laws, this Privacy Policy is issued in both English and Bahasa Malaysia. In the event of any inconsistencies or discrepancies between the English version and the Bahasa Malaysia version, the English version shall prevail.

Dasar Privasi ClassPass

Terakhir Dikemas Kini: 18 Mac 2024

ClassPass menghormati hak privasi anda. Dasar Privasi ini menerangkan siapa kami dan Syarikat Kumpulan kami (ditakrifkan di bawah) mengumpulkan, berkongsi dan menggunakan maklumat peribadi tentang anda dan cara anda boleh melaksanakan hak privasi anda.

Dasar Privasi ini digunakan pada laman web kami di classpass.com dan aplikasi mudah alih kami (secara kolektifnya, "Laman“) dan perkhidmatan lain yang boleh kami berikan dari semasa ke semasa. Jika anda mempunyai sebarang soalan atau kebimbangan tentang penggunaan kami bagi maklumat peribadi anda, maka sila lihat bahagian "Cara Menghubungi Kami" di bawah.Laman ini bukan bertujuan untuk atau diberikan kepada orang yang berumur kurang daripada 18 tahun dan kami tidak akan mengumpulkan maklumat orang yang berumur kurang daripada 18 tahun dengan sengaja. Untuk memberikan maklumat kepada kami melalui pendaftaran atau melalui sebarang cara lain di Laman, anda mesti berumur 18 tahun atau lebih.Penduduk di negara yang tertentu dan negeri AS, termasuk California, perlu memastikan untuk menyemak sebarang notis privasi tambahan yang dinyatakan dalam bahagian “Terma Khas” di bawah.

1. Apakah yang Dilakukan oleh ClassPass?

ClassPass membolehkan pengguna (“Pengguna ClassPass”) untuk mencari, menempah dan menghadiri pelbagai kelas kecergasan, rekreasi dan kesejahteraan, perkhidmatan atau produk yang ditawarkan serta dikendalikan oleh studio kecergasan, gim, jurulatih, tempat atau pihak ketiga lain melalui platform (“Rakan Kongsi”) kami. Syarikat kumpulan ClassPass beroperasi di seluruh dunia dan termasuk Mindbody, Inc. (bersama dengan "Syarikat Kumpulan"). Untuk salinan dasar privasi Mindbody, Inc., sila lihat di sini.

2. Maklumat Peribadi Apakah yang Dikumpulkan oleh ClassPass?

Kami mengumpulkan atau menerima maklumat peribadi melalui beberapa cara yang berbeza. Selalunya anda memilih maklumat apa yang akan diberikan, tetapi ada kalanya kami meminta maklumat tertentu untuk anda gunakan dan untuk kami berikan kepada anda, Laman dan perkhidmatan yang anda akses melalui Laman.

Maklumat Peribadi yang Anda Berikan Kepada Kami.

Terdapat pelbagai cara berbeza-beza untuk anda berikan maklumat peribadi kepada kami, seperti:

  • Penciptaan Akaun. Untuk mencipta akaun Pengguna ClassPass, anda perlu memberikan maklumat seperti nama, alamat e-mel, nombor telefon, bandar pendaftaran dan kata laluan anda. Sekiranya anda membuat pembelian atau mendaftar langganan, anda perlu memberikan maklumat pembayaran dan pengebilan. Anda boleh memilih untuk menambah maklumat lanjut pada akaun anda, seperti tarikh lahir, jantina, foto dan alamat. Sekiranya anda seorang Rakan Kongsi ClassPass, kami akan meminta maklumat nama, alamat, nombor telefon, e-mel, kad kredit, nombor pengenalan cukai dan maklumat tentang perniagaan anda, termasuk nama jurulatih dan individu yang memberikan kelas dan perkhidmatan kepada anda serta alamat e-mel individu yang dibenarkan pada akaun anda. Kami juga memproses dan menyimpan maklumat pembayaran, seperti sejarah pembelian dan maklumat pengebilan.
  • Menyiarkan dan Memuat Naik. Kami mengumpulkan maklumat peribadi daripada anda apabila anda memberikan, menyiarkan atau memuat naik ke Laman kami, seperti apabila anda memberikan respons kepada tinjauan atau memberikan penilaian atau ulasan kelas.
  • Data Komunikasi. Kami boleh menghantar mesej transaksi kepada anda tentang perkhidmatan dan produk kami serta daripada Syarikat Kumpulan kami, atau bagi pihak atau dimulakan oleh Rakan Kongsi atau Pengguna ClassPass. Contohnya, kami boleh mendayakan Rakan Kongsi untuk menghantar teks atau mesej dalam aplikasi kepada Pengguna ClassPass tentang tempahan yang akan datang melalui Laman kami. ClassPass menerima data mengenai panggilan, teks atau komunikasi lain tersebut, termasuk tarikh dan masa komunikasi dan kandungannya.
  • Data Jurulatih. Rakan Kongsi ClassPass boleh memberikan maklumat tentang jurulatih dan individu lain yang bekerja di perniagaan mereka. Rakan Kongsi ClassPass bertanggungjawab untuk memaklumkan jurulatih dan orang lain bahawa maklumat mereka akan dikongsi dengan ClassPass, contohnya dengan memberikan pautan ke Dasar Privasi ini. Anda tidak boleh memberikan maklumat tentang orang lain kepada kami, melainkan anda telah mendapatkan kesemua keizinan atau persetujuan yang perlu dan berkenaan daripada orang lain tersebut untuk kami menerima dan menggunakan maklumat mereka.
  • Data Pihak Ketiga. Sekiranya anda seorang Pengguna ClassPass, anda tidak boleh memberikan maklumat tentang orang lain kepada kami melainkan anda telah mendapatkan kesemua keizinan atau persetujuan yang perlu daripada orang lain tersebut untuk kami menerima dan menggunakan maklumat mereka, seperti hubungan kecemasan atau tujuan rujukan.

Maklumat Peribadi Dikumpulkan Secara Automatik Melalui Penggunaan Anda bagi Laman ini.

  • Kami mengelog data penggunaan semasa anda melawati atau sebaliknya menggunakan Laman kami, seperti semasa anda melihat atau mengklik pada kandungan atau iklan (di dalam atau di luar Laman kami), menjalankan carian, menyemak imbas, menjadualkan tempahan dan memasang atau mengemas kini salah satu aplikasi mudah alih kami. Terutamanya maklumat yang kami kumpulkan secara automatik boleh termasuk maklumat seperti alamat protokol internet, jenis peranti, nombor pengenalan peranti unik, jenis pelayar, lokasi geografi meluas (cth., lokasi negara atau peringkat bandar), keutamaan bahasa dan pemasaran serta maklumat teknikal lain. Kami juga boleh mengumpulkan maklumat tentang cara peranti anda berinteraksi dengan Laman kami, termasuk halaman yang diakses dan pautan yang diklik.
  • Kami juga boleh mengumpulkan data geolokasi tepat mengenai peranti mudah alih anda, sekiranya anda telah memberikan persetujuan untuk memberikan maklumat ini kepada kami melalui tetapan peranti anda. Kami boleh menggunakan maklumat ini untuk memberikan, mempromosi dan menambah baik perkhidmatan kami (contohnya, dengan menunjukkan kelas yang berhampiran dengan lokasi anda) dan atas sebab yang berkaitan, seperti tujuan pencegahan penipuan dan keselamatan. Sila ambil perhatian bahawa sekiranya anda tidak memberikan persetujuan untuk memberikan data geolokasi anda, ciri aplikasi mudah alih anda yang tertentu mungkin tidak berfungsi.

Maklumat Peribadi Dikumpulkan daripada Sumber Lain.

  • Kami boleh menerima maklumat peribadi tentang anda daripada sumber lain, seperti pangkalan data umum, rakan kongsi strategik dan pemasaran bersama, halaman dan platform media sosial, rakan anda atau sebaliknya berhubung di platform media sosial, Syarikat Kumpulan kami serta daripada pihak ketiga lain. Contohnya, di tempat kami menjadikan perkara ini tersedia, anda boleh memilih untuk menyegerakkan butiran akaun Pengguna ClassPass anda dengan rangkaian pihak ketiga, seperti Facebook. Sekiranya anda melakukan ini, kami akan menerima beberapa maklumat akaun Facebook anda. Maklumat apa yang sebenarnya kami terima akan bergantung kepada tetapan anda dengan rangkaian pihak ketiga, tetapi biasanya kami menerima maklumat profil umum asas seperti nama pengguna, alamat e-mel, julat umur, jantina, bahasa pilihan, negara, senarai rakan anda dan sebarang maklumat umum lain.
  • Seperti yang dinyatakan di atas, sekiranya anda merupakan seorang jurulatih atau individu lain yang bekerja di salah satu kemudahan Rakan Kongsi kami, kami boleh menerima maklumat peribadi anda daripada Rakan Kongsi.

Maklumat Peribadi tentang Pengguna ClassPass yang Dikumpulkan daripada Rakan Kongsi.

  • Rakan Kongsi kami boleh memilih untuk menyerahkan maklum balas kepada kami tentang Pengguna ClassPass yang menggunakan kemudahan atau perkhidmatan mereka.

3. Apakah yang Dilakukan oleh ClassPass dengan Maklumat Peribadi yang Dikumpulkan?

ClassPass menggunakan maklumat peribadi yang diterimanya untuk beberapa tujuan:

  • Laman: Untuk mengendalikan dan mengekalkan Laman serta produk dan perkhidmatan kami yang ditawarkan melalui Laman kami. Contohnya, kami menggunakan maklumat peribadi Pengguna ClassPass untuk memenuhi permintaan tempahan dan pembelian anda, termasuk memproses pembayaran dan untuk mengeluarkan sebarang bayaran pembatalan lewat/tidak hadir dan menyesuaikan pengalaman anda di Laman kami, seperti dengan menyesuaikan kandungan atau pengalaman yang kami tunjukkan kepada anda, serta untuk tujuan yang dinyatakan dalam Terma Penggunaan. Kami menggunakan maklumat peribadi tentang jurulatih yang disediakan oleh Rakan Kongsi untuk dipaparkan dalam jadual, termasuk penilaian, disediakan di Laman kami.
  • Komunikasi: Untuk menghubungi anda melalui e-mel, telefon, surat pos, notis dan pemberitahuan tolak yang disiarkan di laman web atau aplikasi kami dan cara lain. Kami akan menghantar mesej kepada anda tentang isu ketersediaan Laman, keselamatan, khidmat pelanggan kami atau isu berkaitan perkhidmatan yang lain. Kami juga akan menghantar mesej tentang Laman, kemas kini, peringatan dan mesej promosi mengikut keutamaan komunikasi anda. Kami juga boleh menghantar mesej kepada anda tentang tempahan akan datang yang dimulakan oleh Rakan Kongsi atau Pengguna ClassPass bagi pihak mereka. Anda boleh menukar keutamaan komunikasi anda pada bila-bila masa. Sila ambil tahu bahawa anda tidak boleh memilih keluar daripada menerima mesej perkhidmatan daripada kami, termasuk notis keselamatan dan undang-undang.
  • Sokongan Pelanggan: Berhubung dengan pertanyaan atau hal khidmat pelanggan, seperti siasatan, respons dan menyelesaikan isu aduan serta perkhidmatan.
  • Sosial: Untuk memberikan ciri yang membolehkan Pengguna ClassPass berhubung dan boleh ditemui oleh Pengguna ClassPass lain.
  • Pemasaran: Untuk tujuan pemasaran kami dan Syarikat Kumpulan kami seperti untuk membangunkan strategi pemasaran, menghantar komunikasi pemasaran kepada anda melalui e-mel, SMS dan telefon, untuk menyasarkan pemasaran digital melalui laman web dan aplikasi pihak ketiga kepada anda serta untuk menawarkan pertandingan, cabutan bertuah atau promosi lain dan untuk memenuhi sebarang anugerah atau diskaun yang berkaitan. Anda boleh menjalankan pilihan anda melalui pemasaran yang kami hantarkan kepada anda seperti yang diterangkan dalam bahagian “Hak Perlindungan Data Anda” di bawah dan untuk penduduk di negara yang tertentu serta negeri AS, termasuk California, dalam notis privasi tambahan kami yang dinyatakan dalam bahagian “Terma Khas” di bawah.
  • Penyelidikan dan Pembangunan: Untuk tujuan penyelidikan, analisis, penyimpanan rekod dan pelaporan; untuk membangunkan dan menguji produk, ciri dan idea baharu; untuk mengetahui tentang pangkalan pelanggan dan Laman kami serta untuk berevolusi dan menambah baik Laman, produk dan perkhidmatan kami.
  • Keselamatan, Siasatan dan Kelayakan: Untuk mengekalkan keselamatan Laman kami, termasuk untuk mengesahkan identiti anda, untuk menyiasat atau mencegah kemungkinan penipuan atau pelanggaran lain bagi Terma Penggunaan atau Dasar Privasi ini dan/atau berhubung dengan kemungkinan cubaan untuk membahayakan Pengguna ClassPass, pelawat Laman, Rakan Kongsi atau pihak ketiga lain dan untuk mengesahkan kelayakan promosi yang kami jalankan dari semasa ke semasa kepada anda, seperti cubaan percuma.
  • Sokongan Perniagaan dan Operasi: Untuk menilai dan melaksanakan penggabungan, pemerolehan, penyusunan semula, kemuflisan dan transaksi perniagaan lain, seperti pembiayaan dan untuk mentadbir perniagaan, perakaunan, pengauditan, pematuhan, penyimpanan rekod kami dan fungsi undang-undang.
  • Lain-lain: Untuk sebarang tujuan lain yang dikenal pasti pada titik pengumpulan atau sebaliknya atas persetujuan anda.

4. Dengan Siapakah ClassPass Berkongsi Maklumat Peribadi Saya?

Kami boleh mendedahkan maklumat peribadi anda kepada kategori penerima berikut atau dalam keadaan berikut:

  • Kepada penyedia dan rakan kongsi perkhidmatan yang menyediakan pemprosesan dan perkhidmatan lain kepada kami (contohnya, untuk menyokong penghantaran, memberikan kefungsian atau bantu meningkatkan keselamatan Laman kami, pemproses kad pembayaran, vendor sokongan pelanggan, vendor yang mengehoskan, pembekal penjadualan dan penyelidikan pemasaran serta vendor pemasaran) atau mereka yang sebaliknya memproses maklumat peribadi untuk tujuan yang diterangkan dalam Dasar Privasi ini atau dimaklumkan kepada anda apabila kami mengumpulkan maklumat peribadi anda;
  • Kepada Syarikat Kumpulan kami agar mereka boleh menyediakan, membangunkan, menambah baik dan menganalisis Laman serta perkhidmatan dan produk mereka sendiri, serta untuk tujuan pemasaran dan dalaman Syarikat Kumpulan kami sendiri, termasuk untuk menghantar komunikasi pemasaran melalui e-mel, SMS dan telefon serta pemasaran digital bersasar tentang perkhidmatan dan produk mereka kepada anda;
  • Kepada mana-mana Rakan Kongsi yang menyediakan kelas, aktiviti atau pengalaman yang anda tempah atau gunakan melalui Laman kami sebagai Pengguna ClassPass dan pembekal pihak ketiga mereka, supaya mereka boleh memproses tempahan atau aktiviti yang berkenaan dan menjadikan kelas dan perkhidmatan tersedia kepada anda;
  • Nama, foto dan maklumat lain anda yang berkaitan dengan akaun Pengguna ClassPass anda akan dapat dilihat oleh Pengguna ClassPass lain, supaya mereka boleh mencari dan berhubung dengan anda di ClassPass. Anda boleh menghalang Pengguna ClassPass lain daripada dapat mencari anda dengan mengemas kini keutamaan anda melalui tab Privasi dalam Tetapan Akaun anda;
  • Sekiranya anda menyegerakkan akaun Pengguna ClassPass anda ke rangkaian pihak ketiga, seperti Facebook, atau memberikan kenalan anda kepada kami, seperti yang disimpan pada peranti mudah alih, anda akan dapat melihat kenalan anda yang mana menggunakan ClassPass. Sekiranya kenalan ini merupakan ahli ClassPass, mereka juga dapat melihat anda sebagai pengguna ClassPass;
  • Sekiranya anda menerima permintaan menjadi rakan daripada Pengguna ClassPass lain, sebagai tambahan kepada nama, foto anda dan maklumat lain yang berkaitan dengan akaun anda, Pengguna ClassPass itu juga akan dapat melihat kelas anda yang sebelum ini dan yang akan datang, lencana pencapaian anda, studio kegemaran anda, hubungan rakan anda dan maklumat profil lain (bersama, "Maklumat Profil"). Kami boleh menggunakan, menyampaikan dan memaparkan Maklumat Profil anda bersebelahan atau berhubung dengan iklan, tawaran dan mesej lain kepada rakan ClassPass anda – contohnya, dengan menghantar e-mel kepada salah seorang rakan ClassPass anda untuk mencadangkan mereka menyertai anda dalam kelas. Sekiranya anda ingin menghentikan perkongsian Maklumat Profil anda dengan rakan ClassPass anda melalui cara ini, anda boleh melakukannya melalui tab Privasi dalam Tetapan Akaun anda.
  • Kepada sesiapa yang melawati kawasan umum Laman kami, termasuk melalui penyenaraian tempat dan jadual, profil umum, ulasan atau penilaian kelas. Sebagai Pengguna ClassPass, anda perlu ambil tahu bahawa sebarang kandungan atau maklumat yang anda pilih untuk dedahkan dalam kawasan umum Laman kami boleh dibaca, dikumpulkan dan digunakan oleh pengguna lain, orang awam dan laman lain (termasuk enjin carian);
  • Kepada mana-mana badan penguat kuasa undang-undang yang kompeten, pengawal selia, agensi kerajaan, mahkamah atau pihak ketiga lain, yang kami percaya pendedahan adalah perlu sebagai hal undang-undang atau peraturan yang diguna pakai, untuk melaksanakan, mewujudkan atau mempertahankan hak perundangan, atau untuk melindungi kepentingan penting anda atau mana-mana orang lain;
  • Berhubung dengan gabungan, jualan, pemerolehan, pelaburan, penugasan, penyusunan semula, usaha sama atau pemindahan sebenar atau berpotensi bagi semua atau sebahagian daripada perniagaan, aset atau gabunganatau Syarikat Kumpulan, termasuk sekiranya ClassPass difailkan sebagai muflis atau berkaitan dengan prosiding, sekiranya telah memaklumkan pihak ketiga yang relevan, ia mesti menggunakan maklumat peribadi anda hanya untuk tujuan yang didedahkan dalam Dasar Privasi ini;
  • Kepada pentadbir program anda (seperti majikan anda atau entiti yang serupa), sekiranya anda menyertai dalam sebarang penyelesaian perusahaan atau Program Korporat ClassPass; dan
  • Kepada mana-mana orang lain dengan persetujuan anda untuk mendedahkan atau sebaliknya mengikut undang-undang yang diguna pakai.

5. Bagaimanakah ClassPass Menjamin Keselamatan Maklumat Peribadi Saya?

Kami menggunakan prosedur dan amalan keselamatan untuk melindungi maklumat peribadi yang kami kumpulkan dan proses tentang anda. Kami memantau sistem kami untuk kemungkinan kerentanan dan serangan. Walau bagaimanapun, kami tidak boleh menjamin 100% keselamatan bagi sebarang maklumat yang anda hantar kepada kami.

6. Pemindahan Data Antarabangsa

Maklumat peribadi anda boleh dipindahkan dan diproses di negara selain daripada negara tempat tinggal anda, termasuk EEA, UK, Switzerland, Jepun dan Kanada (termasuk Quebec). Negara-negara ini mungkin mempunyai undang-undang perlindungan data yang berbeza daripada undang-undang negara anda (dan dalam sesetengah kes, mungkin tidak melindungi). Terutamanya, pelayan Laman kami yang terletak di Amerika Syarikat dan Syarikat Kumpulan kami serta pembekal perkhidmatan pihak ketiga dan rakan kongsi yang beroperasi di seluruh dunia. Ini bermaksud apabila kami mengumpulkan maklumat peribadi, kami boleh memprosesnya dalam mana-mana negara ini.

Sesetengah negara mengiktiraf undang-undang perlindungan data bagi negara lain sebagai menyediakan tahap perlindungan data yang mencukupi mengikut standard tempatan. Contohnya, sesetengah negara bukan EEA telah diiktiraf oleh Kesatuan Eropah sebagai menyediakan tahap perlindungan data yang mencukupi mengikut standard EEA (senarai penuh negara-negara ini tersedia di https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection/international-dimension-data-protection/rules-international-data-transfers_en).

Walau bagaimanapun, sekiranya ini bukan kesnya, kami mengambil perlindungan mengikut undang-undang terpakai yang memerlukan maklumat peribadi anda kekal dilindungi mengikut Dasar Privasi ini. Ini termasuk melaksanakan fasal kontrak standard (seperti Fasal Kontrak Standard EU dan Tambahan Pemindahan Data Antarabangsa UK) yang memerlukan Syarikat Kumpulan dan pembekal perkhidmatan untuk melindungi maklumat peribadi yang mereka proses, berasal daripada EEA, UK atau bidang kuasa lain dengan undang-undang yang boleh dibandingkan (mengikut kesesuaian) mengikut undang-undang perlindungan data tempatan. Satu salinan fasal kontrak standard kami, jika berkenaan dan maklumat tentang perlindungan serupa yang sesuai, kami mengambilnya berhubung dengan pemindahan data antarabangsa dan boleh disediakan atas permintaan (lihat Cara Menghubungi Kami).

7. Penahanan Data

Kami mengekalkan maklumat peribadi yang kami kumpulkan daripada anda, di mana kami mempunyai keperluan perniagaan sah yang berterusan untuk berbuat demikian (contohnya, untuk memberikan perkhidmatan yang anda minta atau untuk mematuhi keperluan undang-undang, cukai atau perakaunan).

Apabila kami tidak lagi mempunyai keperluan perniagaan sah yang berterusan untuk memproses maklumat peribadi anda, kami sama ada akan memadamkan atau menjadikannya tanpa nama atau jika ia tidak mungkin (contohnya, disebabkan maklumat peribadi anda telah disimpan dalam arkib sandaran), maka kami akan menyimpan maklumat peribadi anda dengan selamat dan mengasingkannya daripada sebarang pemprosesan lanjutan sehingga pemadaman boleh dilakukan.

8. Hak Perlindungan Data Anda

Di tempat undang-undang yang diguna pakai membenarkan hak seperti itu, anda mempunyai hak perlindungan data yang berikut:

  • Anda berhak untuk memilih keluar daripada menerima penyampaian pemasaran langsung yang kami hantar kepada anda pada bila-bila masa. Untuk memilih keluar daripada menerima pemasaran e-mel, anda perlu mengklik pada pautan "berhenti melanggan" atau "pilih keluar" dalam e-mel pemasaran yang kami hantar kepada anda. Untuk memilih keluar daripada menerima SMS daripada kami, anda boleh membalas BERHENTI kepada mana-mana mesej SMS. Untuk memilih keluar daripada bentuk pemasaran lain (seperti pemasaran pos, telepemasaran atau pemasaran digital bersasaran), sila hubungi kami seperti yang diterangkan dalam bahagian "Cara Menghubungi Kami" di bawah.
  • Anda boleh membetulkan atau meminda maklumat peribadi anda dengan mengedit profil anda di Laman atau menghubungi kami seperti yang diterangkan dalam bahagian "Cara Menghubungi Kami" di bawah.
  • Anda boleh memadamkan maklumat peribadi anda dengan menghubungi kami seperti yang diterangkan dalam bahagian "Cara Menghubungi Kami" di bawah.
  • Anda boleh membantah pemprosesan maklumat peribadi anda, meminta kami menyekat pemprosesan maklumat peribadi anda, mengakses maklumat peribadi anda yang kami pegang tentang diri anda atau meminta kemudahalihan maklumat peribadi anda dengan menghubungi kami seperti yang diterangkan dalam bahagian “Cara Menghubungi Kami” di bawah.
  • Sekiranya kami telah mengumpulkan dan memproses maklumat peribadi anda dengan persetujuan anda, maka anda boleh menarik baik persetujuan anda pada bila-bila masa. Dengan menarik balik persetujuan anda, ia tidak akan menjejaskan kebolehan undang-undang bagi mana-mana pemprosesan yang kami jalankan sebelum anda menarik balik persetujuan dan juga ia tidak menjejaskan pemprosesan maklumat peribadi anda yang dijalankan, bergantung kepada asas pemprosesan yang mengikut undang-undang selain daripada persetujuan (di mana berkenaan). Anda boleh menarik balik persetujuan anda dengan menghubungi kami seperti yang diterangkan dalam bahagian "Cara Menghubungi Kami” di bawah.

Penduduk di negara yang tertentu dan negeri AS mempunyai hak tambahan berhubung dengan pengumpulan maklumat peribadi oleh perniagaan dan perlu menyemak notis privasi tambahan yang diterangkan dalam bahagian "Terma Khas" di bawah.

Sekiranya anda mempunyai sebarang soalan yang berkaitan dengan hak anda seperti yang diterangkan dalam Dasar Privasi ini, anda boleh menghubungi kami seperti yang diterangkan dalam bahagian “Cara Menghubungi Kami” di bawah.

9. Laman Pihak Ketiga

Laman kami boleh mengandungi pautan ke laman web atau apl mudah alih pihak ketiga, termasuk ciri perkongsian sosial dan alat lain yang berkaitan. Sila ambil tahu bahawa ClassPass tidak mengawal laman web atau apl yang dipautkan dan Dasar Privasi ini tidak diguna pakai pada sebarang maklumat yang anda berikan kepada pemilik laman web atau apl ini. Kami menggalakkan anda untuk membaca dasar privasi mana-mana laman web atau apl pihak ketiga yang anda lawati sebelum anda memberikan sebarang maklumat kepada mereka.

10. Kemas kini kepada Dasar Privasi ini

Dengan menggunakan Laman kami, anda bersetuju dengan Dasar Privasi ini. Kami kadangkala mengemas kini Dasar Privasi ini. Sebarang perubahan yang kami lakukan akan dikuatkuasakan apabila kami menyiarkan versi yang telah diubah suai bagi Dasar Privasi kepada classpass.com. Sekiranya kami membuat sebarang perubahan bahan kepada Dasar Privasi, kami akan mengambil langkah yang sesuai untuk memaklumkan kepada anda secara konsisten dengan kepentingan perubahan yang kami lakukan dan seperti yang diminta oleh undang-undang terpakai. Sekiranya anda terus menggunakan produk dan perkhidmatan kami selepas sebarang notis tentang perubahan tersebut, ia bermaksud anda telah menerimanya. Penggunaan anda bagi Laman ini yang berterusan selepas sebarang notis bagi perubahan tersebut menyumbang kepada perjanjian anda terhadap Dasar Privasi ini dan mana-mana kemas kini. Sekiranya anda tidak bersetuju dengan mana-mana perubahan, anda mesti berhenti daripada menggunakan produk dan perkhidmatan kami, jika berkenaan. Ia menjadi kewajipan anda untuk memastikan bahawa anda telah membaca, memahami dan bersetuju dengan versi Dasar Privasi yang terkini. Legenda “Terakhir Dikemas kini” di bahagian atas Dasar Privasi ini menunjukkan bila kali terakhir ia dikemas kini.

11. Cara untuk Menghubungi Kami

Sekiranya anda mempunyai sebarang soalan atau kebimbangan tentang cara kami menggunakan maklumat peribadi anda, sila hubungi kami seperti yang berikut:

  • Sekiranya anda seorang Pengguna ClassPass, anda boleh menghubungi kami di sini.
  • Sekiranya anda seorang Rakan Kongsi ClassPass, anda boleh menghubungi kami dalam Papan Pemuka Rakan Kongsi.

Secara alternatifnya, anda boleh menghubungi kami di alamat yang berikut:

PERHATIAN: Jabatan Undang-undang - Soalan Dasar Privasi / Legal Department - Privacy Policy Questions
ClassPass International Holdings LLC
651 Tank Farm Road
San Luis Obispo, CA 93401

12. Terma Khas (Malaysia)

Mengikut keperluan undang-undang perlindungan data yang diguna pakai, Dasar Privasi ini dikeluarkan dalam Bahasa Inggeris dan juga Bahasa Malaysia. Sekiranya terdapat sebarang perkara yang tidak konsisten atau melanggar antara versi Bahasa Inggeris dan versi Bahasa Malaysia, versi Bahasa Inggeris akan kekal.

Cookie Notice

Last Updated: April 10, 2022

This Cookie Notice explains how ClassPass and its subsidiaries (collectively “ ClassPass”, “we”, “ us”, and “ ours” use cookies and similar technologies to recognize you when you visit our websites and use our mobile applications (“ Site”). It explains what these technologies are and why we use them, as well as your rights to control our use of them.

What are cookies?

Cookies are small data files that are placed on your computer or mobile device when you visit a website. Cookies are widely used by website owners in order to make their websites work, or to work more efficiently, as well as to provide reporting information.

Cookies set by the website owner (in this case, ClassPass) are called "first party cookies". Cookies set by parties other than the website owner are called "third party cookies". Third party cookies enable third party features or functionality to be provided on or through the website (e.g. like advertising, interactive content and analytics). The parties that set these third-party cookies can recognise your computer both when it visits the website in question and also when it visits certain other websites.

Why do we use cookies?

We use first party and third-party cookies for several reasons. Some cookies are required for technical reasons in orderfor our Sites to operate, and we refer to these as "essential" or "strictly necessary" cookies. Other cookies also enable us to track and target the interests of our users to enhance the experience on our Websites. Third parties serve cookies through our Sites for advertising, analytics and other purposes. This is described in more detail below.

First and third-party cookies served through our Sites and the purposes they perform are described below:

  • Essential website cookies: These cookies are strictly necessary to provide you with services available through our Sites and to use some of its features, such as access to secure areas.
  • Performance and functionality cookies: These cookies are used to enhance the performance and functionality of our Sites but are non-essential to their use. However, without these cookies, certain functionality may become unavailable.
  • Analytics and customisation cookies: These cookies collect information that is used either in aggregate form to help us understand how our Sites are being used or how effective are marketing campaigns are, or to help us customise our Sites for you.
  • Advertising cookies: These cookies are used to make advertising messages more relevant to you and they perform functions like preventing the same ad from continuously reappearing and in some cases selecting and displaying advertisements to you across the internet that are based on your interests.
  • Social networking cookies: These cookies are used to enable you to share pages and content that you find interesting on our Sites through third party social networking and other websites. These cookies may also be used for advertising purposes too.

What about other tracking technologies?

Cookies are not the only way to recognise or track visitors to a website. We may use other, similar technologies from time to time, like web beacons (sometimes called “tracking pixels” or “clear gifs”). These are tiny graphics files that contain a unique identifier that enable us to recognise when someone has visited our Sites or opened an e-mail that we have sent them. This allows us, for example, to monitor the traffic patterns of users from one page within our Sites to another, to deliver or communicate with cookies, to understand whether you have come to our Sites from an online advertisement displayed on a third-party website, to improve site performance, and to measure the success of e-mail marketing campaigns. In many instances, these technologies are reliant on cookies to function properly, and so declining cookies will impair their functioning.

Our mobile applications may include third-party application software development kits that provide mobile performance and analytics data, bug reporting features, and APIs to third parties that help provide the Site, for social media functionality, and for marketing and advertising.

Does ClassPass serve targeted advertising?

As described above, third parties may serve cookies on your computer or mobile device through the Sites to serve advertising. These companies may use information about your visits to this and other websites in order to provide relevant advertisements about goods and services that you may be interested in. They may also employ technology that is used to measure the effectiveness of advertisements. This can be accomplished by them using cookies or web beacons to collect information about your visits to this and other sites in order to provide relevant advertisements about goods and services of potential interest to you. The information collected through this process does not enable us or them to identify your name, contact details or other personally identifying details unless you choose to provide these.

How can I control cookies?

You have the right to decide whether to accept or reject cookies. You can exercise your cookie preferences for certain third-partycookies by clicking on the appropriate opt-out links provided above. You can also set or amend your web browser controls to accept or refuse cookies. If you choose to reject cookies, you may still use our Site though your access to some functionality and areas of our website may be restricted, you may worsen your overall user experience, since it will no longer be personalized to you and it may also stop you from saving customized settings like login information. As the means by which you can refuse cookies through your web browser controls vary from browser-to-browser, you should visit your browser's help menu for more information. To revoke consent, users may disable cookies by modifying their browser settings. The links listed below provide more information about what cookies are installed, how to allow, block or remove installation from your computer. Depending on which browser you use, the user may follow these links:

In addition, most advertising networks offer you a way to opt out of targeted advertising. If you would like to find out more information, please visit http://www.aboutads.info/choices/ , https://www.networkadvertising.org/, or http://www.youronlinechoices.com.Please bear in mind that there are many more networks listed on that site than those that we use on our Website.

We use Google cookies for analytics and marketing purposes. You can opt-out of Google tracking through Google Ads Settings, Ad Settings for mobile apps, or any other available means. Google also provides a Google Analytics opt-out plug-in for the web.

What is Do Not Track (DNT)?

DNT is a concept that has been promoted by regulatory agencies such as the U.S. Federal Trade Commission (FTC), for the Internet industry to develop and implement a mechanism for allowing Internet users to control the tracking of their online activities across websites by using browser settings. The World Wide Web Consortium (W3C) has been working with industry groups, Internet browsers, technology companies, and regulators to develop a DNT technology standard. While some progress has been made, it has been slow. No standard has been adopted to this date. As such, ClassPass does not generally respond to “do not track” signals.

How often will this Cookie Notice be updated?

We may update this Cookie Notice from time to time in order to reflect, for example, changes to the cookies we use or for other operational, legal or regulatory reasons. Please therefore revisit this Cookie Notice regularly to stay informed about our use of cookies and related technologies.

The date at the top of this Cookie Notice indicates when it was last updated.

Where can I get further information?

If you have any questions about our use of cookies or other technologies, please contact us here.

Notis Kuki

Notis Kuki ini menerangkan cara ClassPass dan anak syarikatnya (secara kolektif “ ClassPass”, “kita”, “ kami”, dan “ kami” menggunakan kuki dan teknologi yang serupa untuk mengenali anda apabila anda melawat laman web kami dan menggunakan aplikasi mudah alih kami (“ Laman”). Ia menerangkan apa teknologi ini dan mengapa kami menggunakannya, serta hak anda untuk mengawal kami bagi penggunaannya.

Apakah itu kuki?

Kuki ialah fail data kecil yang diletakkan pada komputer atau peranti mudah alih anda apabila anda melawati laman web. Kuki digunakan secara meluas oleh pemilik laman web untuk menjadikan laman web mereka berfungsi atau untuk bekerja dengan lebih cekap, serta untuk memberikan maklumat pelaporan.

Kuki ditetapkan oleh pemilik laman web (dalam kes ini, ClassPass) dipanggil "kuki pihak pertama". Kuki ditetapkan oleh pihak-pihak selain daripada pemilik laman web dipanggil "kuki pihak ketiga". Kuki pihak ketiga membolehkan ciri atau kefungsian pihak ketiga untuk diberikan atau melalui laman web (cth. seperti pengiklanan, kandungan interaktif dan analisis). Pihak-pihak yang menetapkan kuki pihak ketiga ini boleh mengenali komputer anda, apabila ia melawati laman web yang berkenaan dan juga apabila ia melawati laman web lain yang tertentu.

Mengapakah kami menggunakan kuki?

Kami menggunakan kuki pihak pertama dan pihak ketiga atas beberapa sebab. Sesetengah kuki diperlukan atas tujuan teknikal untuk mengendalikan Laman kami dan kami merujuk perkara ini sebagai kuki "penting" atau "sangat perlu". Kuki lain juga membolehkan kami menjejaki sasaran dan minat pengguna kami untuk meningkatkan pengalaman di Laman Web kami. Pihak ketiga menyediakan kuki melalui Laman kami untuk tujuan pengiklanan, analisis dan tujuan lain. Ini diterangkan dengan lebih terperinci di bawah.

Kuki pihak pertama dan pihak ketiga disediakan melalui Laman kami dan tujuan mereka menjalankannya diterangkan di bawah:

  • Kuki laman web penting: Kuki ini sangat perlu untuk memberikan perkhidmatan yang tersedia kepada anda melalui Laman kami dan untuk menggunakan sesetengah daripada cirinya, seperti mengakses ke kawasan selamat.
  • Kuki Prestasi dan kefungsian: Kuki ini digunakan untuk meningkatkan prestasi dan kefungsian Laman kami tetapi penggunaannya tidak penting. Walau bagaimanapun, tanpa kuki ini, kefungsian yang tertentu boleh menjadi tidak tersedia.
  • Kuki analisis dan penyesuaian: Kuki ini mengumpulkan maklumat yang digunakan sama ada dalam bentuk agregat untuk membantu kami memahami cara Laman kami digunakan atau sejauh mana kempen pemasaran berkesan atau untuk membantu kami menyesuaikan Laman kami untuk anda.
  • Kuki pengiklanan: Kuki ini digunakan untuk menjadikan mesej pengiklanan lebih berkaitan dengan anda dan ia menjalankan fungsi seperti mencegah iklan yang sama daripada muncul semula secara berterusan dan dalam sesetengah kes, memilih dan memaparkan iklan kepada anda di seluruh Internet yang berdasarkan minat anda.
  • Kuki perangkaian sosial: Kuki ini digunakan untuk membolehkan anda berkongsi halaman dan kandungan yang anda dapati menarik di Laman kami melalui perangkaian sosial pihak ketiga dan laman web lain. Kuki ini juga boleh digunakan untuk tujuan pengiklanan juga.
## Bagaimanakah dengan teknologi penjejakan lain?

Kuki bukan satu-satunya cara untuk mengenali atau menjejak pelawat ke laman web. Kami boleh menggunakan teknologi lain yang serupa dari semasa ke semasa, seperti suar web (kadangkala dipanggil "piksel penjejakan" atau "gif jelas"). Ini ialah fail grafik kecil yang mengandungi pengenal pasti unik yang membolehkan kami mengenali apabila seseorang telah melawat Laman kami atau membuka semula e-mel yang kami telah hantar kepada mereka. Ini membolehkan kami, contohnya, untuk memantau corak trafik pengguna daripada satu halaman dalam Laman kami kepada halaman lain, untuk memberikan atau berkomunikasi dengan kuki, untuk memahami sama ada anda datang ke Laman kami daripada pengiklanan dalam talian yang dipaparkan di laman web pihak ketiga, untuk meningkatkan prestasi laman dan untuk mengukur kejayaan kempen pemasaran e-mel. Dalam banyak keadaan, teknologi ini bergantung pada kuki untuk berfungsi dengan betul dan dengan menolak kuki akan mengurangkan fungsinya.

Aplikasi mudah alih kami boleh termasuk kit pembangunan perisian aplikasi pihak ketiga yang memberikan data prestasi dan analisis mudah alih, ciri pelaporan pepijat dan API kepada pihak ketiga yang bantu memberikan Laman ini, untuk kefungsian media sosial dan untuk pemasaran serta pengiklanan.

Adakah ClassPass memberikan pengiklanan yang disasarkan?

Seperti yang diterangkan di atas, pihak ketiga boleh menyediakan kuki di komputer atau peranti mudah alih anda melalui Laman untuk memberikan pengiklanan. Syarikat-syarikat ini boleh menggunakan maklumat tentang lawatan anda ke laman web ini atau laman web lain untuk memberikan pengiklanan yang berkaitan tentang barangan dan perkhidmatan yang anda mungkin berminat. Ia juga menggunakan teknologi yang digunakan untuk mengukur keberkesanan pengiklanan. Ini boleh dicapai dengan ia menggunakan kuki atau suar web untuk mengumpulkan maklumat tentang lawatan anda ke laman ini dan laman lain untuk memberikan pengiklanan yang berkaitan tentang barangan atau perkhidmatan yang anda mungkin berminat. Maklumat yang dikumpulkan melalui proses ini tidak membolehkan kami atau mereka untuk mengenal pasti nama, butiran hubungan anda atau mengenal pasti secara peribadi butiran lain melainkan anda memilih untuk memberikan perkara ini.

Bagaimanakah saya boleh mengawal kuki?

Anda berhak untuk memutuskan sama ada untuk menerima atau menolak kuki. Anda boleh menjalankan keutamaan kuki anda untuk pihak ketiga yang tertentu

dengan mengklik pada pautan pilih keluar yang diberikan di atas. Anda juga boleh menetapkan atau meminda kawalan pelayar web anda untuk menerima atau menolak kuki. Sekiranya anda memilih untuk menolak kuki, anda masih boleh menggunakan Laman kami melalui akses anda kepada beberapa kefungsian dan kawasan laman web kami mungkin dihadkan, anda boleh memburukkan lagi pengalaman pengguna anda secara keseluruhan, memandangkan ia tidak lagi diperibadikan kepada anda dan ia juga boleh menghentikan anda daripada menyimpan tetapan tersuai seperti maklumat log masuk. Cara anda boleh menolak kuki melalui kawalan pelayar web anda adalah berbeza daripada pelayar ke pelayar, anda perlu melawati menu bantuan's pelayar anda untuk mendapatkan maklumat lanjut. Untuk membatalkan persetujuan, pengguna boleh menyahdayakan kuki dengan mengubah suai tetapan pelayar mereka. Pautan yang disenaraikan di bawah memberikan maklumat lanjut tentang kuki apa yang dipasang, cara untuk membenarkan, menyekat atau mengalih keluar pemasangan daripada komputer anda. Bergantung pada pelayar mana yang anda gunakan, pengguna boleh mengikuti pautan ini:

Selain itu, kebanyakan rangkaian pengiklanan menawarkan cara untuk anda memilih keluar daripada pengiklanan yang disasarkan. Sekiranya anda ingin mengetahui maklumat lanjut, sila lawati http://www.aboutads.info/choices/ , https://www.networkadvertising.org/, atau http://www.youronlinechoices.com.

Sila ingat bahawa terdapat banyak lagi rangkaian yang disenaraikan pada laman tersebut daripada laman yang kami gunakan di Laman web kami.

Kami menggunakan kuki Google untuk tujuan analisis dan pemasaran. Anda boleh memilih keluar daripada penjejakan Google melalui Google Tetapan Iklan, Tetapan Iklan untuk aplikasi mudah alih atau sebarang cara lain yang tersedia. Google juga memberikan pemalam memilih keluar Google Analytics untuk web tersebut.

Apakah itu Jangan Jejak (DNT)?

DNT ialah konsep yang telah dipromosikan oleh agensi pengawal selia seperti Suruhanjaya Perdagangan Persekutuan A.S. (FTC) untuk industri Internet bagi membangunkan dan melaksanakan mekanisme yang membenarkan pengguna Internet mengawal penjejakan aktiviti dalam talian mereka di seluruh laman web menggunakan tetapan pelayar. Konsortium Web Seluruh Dunia (W3C) telah bekerja dengan kumpulan industri, pelayar Internet, syarikat teknologi dan pengawal selia bagi membangunkan piawaian teknologi DNT. Walaupun beberapa kemajuan telah dilakukan, ia masih perlahan. Tiada piawaian yang telah didukung sehingga kini. Oleh itu, ClassPass biasanya tidak memberikan respons kepada isyarat "jangan jejak".

Berapa kerapkah Notis Kuki ini akan dikemas kini?

Kami boleh mengemas kini Notis Kuki ini dari semasa ke semasa untuk mencerminkan, contohnya, perubahan kepada kuki yang kami gunakan atau atas sebab operasi, undang-undang atau kawal selia lain. Oleh itu, sila lawati semula Notis Kuki ini dengan kerap untuk kekal termaklum mengenai penggunaan kuki dan teknologi kami yang berkaitan.

Tarikh di atas Notis Kuki ini menunjukkan bila ia kali terakhir dikemas kini.

Di manakah saya boleh mendapatkan maklumat lanjut?

Sekiranya anda mempunyai sebarang soalan tentang penggunaan kuki atau teknologi lain, sila hubungi kami di sini.